Mis on Pilates?

Pilates on ohutu ja tõhus treeningmeetod, tänu millele suureneb nii painduvus, jõud kui ka kontroll keha üle. Pilatese treeningul jälgitakse alati järgmisis põhimõtteid: õige hingamine, keha asetus, kontroll, keskendumine, sujuvus ja täpsus.

Pilatese meetod keskendub keha “jõujaama” tugevdamisele ja keha üle kontrolli saavutamisele. “Jõujaam” koosneb kõhulihastest, alaseljast ja tuharatest. Pilateses saavad treenitud ka vaagnapõhjalihased, süva-kõhulihased ja väikesed lülisammast toetavad lihased. Et lihastreening toimub läbi venituste ning sirutuste, annab Pilates kaunilt vormitud pikad lihased. Erinevalt teistest fitness-aladest vaadeldakse Pilateses keha kui terviku, mida treenitakse erinevate lihasgruppide asemel ühtselt ning mille jooksul kaasatakse töösse kere pisimadki lihased. Matil või spetsiaalsetel masinatel tehakse võimlemisharjutusi hoides lihased pidevalt töös. Harjutusi tehakse väikese korduse arvuga. Treenija peab oma keha kuulama ja kontrollima, et sooritus oleks täpne ja kvaliteetne.

Väga oluline on Pilatese harjutuste sooritamise juures õige hingamisrütm. Hingamine loob vastupidavust ja energiat, aidates samal ajal lõõgastuda. Samas ei käi Pilatese meetodiga, erinevalt näiteks joogast, kaasas elufilosoofiat. Pilatese süsteem õpetab kõiki harjutusi sooritama kehale õigetes ja turvalistes asendites, seetõttu saab õpitut rakendada ka teistel aladel treenides ning igapäevaelu tegevustes.

Pilates on treening, mis sobib east ja soost sõltumata nii taastusravi vajajatele kui ka tippsportlastele, sest erinevalt teistest lihastreeningutest keskendub see süvalihaste treenimisele ja koormab keha tasakaalustatult. Pilatese kaasamine oma treeningprogrammi aitab saavutada paremaid tulemusi teistel spordialadel ning parandada elukvaliteeti. Pilatese lõppeesmärgiks on keha ning vaimu tasakaal – vaid nii on võimalik saavutada üleüldine heaolutunne.